torsdag, januari 28, 2010

formex - våren 2010

Nordens största fackmässa Formex, för inredning och design har nyligen avslutats, temat för våren 2010 är -"creativ flow". Med andra ord vill arrangörerna att vi ska följa vår kreativitet, tänka nydanade och skapa en inspirerande miljö som andas hållbarhet med lite mer knalliga färger eller för den som föredrar mer dovare färgskalor - naturfärgat.





Låt naturen komma in via grafiska mönster, former, skapa en lite mer avslappnad inredning som återspeglar din individuella inredningsstil, kanske låter du din kreativa sida få inspiration i hemmet via konsten, ta in skulpturer, figurinner och målade tavlor. Handmade är en av dessa inriktningar, hämta inspirationen från nybakat bröd, munblåst glas, skulpterad keramik.



Personligen är detta temat stor favorit redan hemma hos mig, jag har sedan tidigare bestämt att vi ska ha en mer eklektisk still hemma, låna lite här lite där från inredningstrenderna. Min vision hemma är att skapa ett hem som ser ut som om att fler generationer har bott i vår hus - som om mormor, mamma & pappa hade lämnat ett personligt avtryck via fotografier, mattor, möbler och konst. Jag är långt från klar med vårt hus, det är ett ständigt växande projekt. Nu är jag nyfiken på vad jag kommer att få klart under 2010.
foto: jane & formex

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar