tisdag, januari 19, 2010

betong bokstäver


Hittade tillverkaren Timeless Modern hos Etsy som har gjort en denna fina ram med bokstav. Även om den är fin, så var det kanske inte riktigt vad jag sökte, så sökande fortsätter tills jag kanske bestämmer mig för att helt enkelt göra några själv.
Ha.
Jag har tidigare hittat ett &tecken i betong i butiken "många rum", men nu har jag sedan en tid tillbaka letat efter betongbokstäver och siffror, det var inte lika lätt att hitta. Men någon dag sedan sprang jag på en sida där en tjej berättade hur hon brukade köpa isformar med bokstäver och själv tillverka betongbokstäver. Det är ju självklart ett sätt, även om de inte riktigt är i rätt strlk men ja kanske en start - att planera ett nytt pyssel och tillverka bokstäver och siffror i betong.

Har även uppmärksammat att det finns ett reportage om Pernilla Wahlrens fina hem i nya numret av Tove hem & Trädgård. Där Pernilla just visar upp sitt &tecken inköpt hos
Lotta Rubom
ägarinnan av i ett litet hus. Pernilla har också bloggat om hur nöjd hon var med resultatet.
fotot: timeless modern

1 kommentar:

  1. Hej!
    Kul blog!
    Det finns stora bokstäver i hårt kartonpapper på panduro. Man kan skära upp en sida och gjuta. Pensla först med matolja annars släppet inte betongen.Mvh M

    SvaraRadera