söndag, januari 31, 2010

havet som inspiration




För dukningen i går använde jag mig utav havet som inspiration, dukningen blev väldigt somrig vilket våra gäster uppskattade eftersom de precis som vi nu längtar bort från snö & kyla. Minisnäckor i mitten av bordet med större snäckor och stenar, glasboj och trätalja samt röda värmeljus, servetter med stjärnor och bordsunderlägg av gammalt kökslinne.



Fick ljuvligt dunblå pärlhyacinter, dessa är mina stora favorit bland vårens blommor, känns som ett vårlöfte att ha dessa i mitt köksfönster.
foto: jane

4 kommentarer:

  1. Vad fint Ni hade dukat med havstema! Sånt uppskattas av gästerna (av dom flesta ;-D) att t.om. dukningen är genomtänkt!

    KRAM Mirva

    SvaraRadera
  2. Tack, jag gillar att lägga ner tid på utsmyckningen :o). kram J

    SvaraRadera
  3. hej!
    Vad fint du ha dukat :)
    Sökte på glaskula/glasboj på google och fick upp din blogg,jag försöker att få tag i sånna glaskulor men hittar inte dom nånstans.. :( vet du av vart man kan få tag i dom? :)
    mvh
    sandra

    SvaraRadera
  4. Hej Sandra! Kul att du hittade till min blogg. Glasbojen inhandlades i Trosa på deras marknad som är öppen sommartid nere i hamnen. Man kan hitta liknade på loppmarknader, sjöbodar i hamnområdet i de flesta städer.

    Men jag håller med dig - det är inte lätta att hitta dessa, jag har googlat lite för att se om jag kan hjälpa dig att hitta ngr online men tyvärr hittar inget. Skumt borde vara stort inom dekorations "marknaden". Lycka till och välkommen tillb snart.
    mvh J♥

    SvaraRadera