torsdag, januari 14, 2010

ikea sommar 2010


Även om snö fortfarande ligger vit på taken, så har IKEA visat upp sin nya sommar 2010 kollektion i en pressrelease. Denna sommar satsas det på starka färger på kuddar, möbler, lampor, moderna former men också en mer lantlig still, med andra ord finns det mycket att välja på.

Personligen gillar jag blomsterhyllan från den lantliga stilen "läcko" den skulle passa fint på framsidan var mitt hus där jag idag har ett litet bord i borstat stål samt två armstolar från serien "äpplarö". Som jag har berättat tidigare är jag inte en färgstark person när det gäller hemindredning, men jag gillar lampan "solig" som ovan syns i rött. Denna finns också i färgerna svart & vit. En vit lampa skulle jag kunna tänka mig till baksidan av vårt hus, skulle kanske passa tillsammans med vår vita bloompot. Gillar också bordet "blankö" i vitt med hål i mitten (så regnet kan rinna bort) bordet finns i två modeller, den andra som brickbord. Se hela Ikea sommar 2010 kollektionen här
foto: jane & Ikea

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar