onsdag, januari 13, 2010

mataffären på nätet

Eftersom jag är lite av en hustomte som inte längre kan följa med min man ut när han gör den vanliga vardagsbestyren, som t ex handlar mat. Så har jag roat mig med att titta på hur tjänsten handla mat på nätet ser ut just nu.

Jag gillar coop´s -mataffären- bäst, hemsidan ligger i framkant när det gäller layouten och funktionen för mig som kund, dessutom har de bra priser och hemleveransen kostar endast 85kr inkl moms. Till mitt postnummer här i Spånga, Sthlm, kan jag slutligen få mina varor hemlevererade när som helst mellan kl. 9-22. Extra plus för att man kan välja ekologisk mat och att utkörningen sker med kylbilar drivna med biogas. Självklart kan får man som medmera kund även poäng när man handlar via mataffären. Förutom den vanliga mat, hygien och hushållsartiklar som man kan behöva, kan man f om denna vinter handla ett urval ur apotekets sortiment också. I like it.

Jag har även titta på netXtras & ica´s online matbutiker, men ingen av dom lockar mig att prova på samma sätt som coops nätbutik gör. Därmed säger jag inte på något sätt att de är mindre bra, eftersom jag inte har provat att handla från någon av dom. Men till helgen ska jag och min man testa coops nätbutik för att se om vi gillar konceptet. 2010 ska bli året då vi försöker förenkla våra liv - har vi bestämt.

foto: jane & coop

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar