söndag, januari 03, 2010

frankly, my dear, I don't give a damn


Rhet´s filmreplik är en av de mest klassiska filmreplikerna genom tiderna och i år valde jag att se "borta med vinden" istället för att som vanligt slötitta på Anthony Andrews Ivanhoe. Eftersom jag är lite rörelsehindrad nu för tiden, spenderar jag mycket av min tid i soffan på vinden. Det tar lite tid att halta sig upp 3 våningsplan, men det är det värt. Vår vind är som en stor lekplats för vuxna, här finns vår 40tums Sony tv, alla tvspel, dvdfilmer, samt hårdiskar fyllda med film inspelad från tv. Så nu roar jag mig så gott det går med film & tvspel samt läser bloggar.

foto:jane & movies


Vart väldigt nyfiken när jag läste att Guy Ritchie skulle regissera Sherlock Holmes, här hemma hade filmen Sverige premiär den 1/1 2010. Det finns onekligen otroligt många både bra och dåliga filmatiseringar av Sherlock Holmes. Själv gillar jag bäst Jeremy Brett samt Rupert Everett som Sherlock. Men nu ser jag fram emot att se hur Robert Downey Jr lyckas gestalt mästerdetektiven. Planen var väl ursprungligen att vi skulle gå och se filmen på bio vid premiärtillfället på nyårsdagen, men nu väntar vi tills den finns på dvd istället. Läs mer här om filmen, bifogar även en liten trailer.


bild: jane & sf
trailer: youtube

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar