torsdag, januari 21, 2010

blått är flott

I förra veckan kom februari numret av ELLE hem till min brevlåda, tidningen är fylld av de senaste jeans modet som kommer att bli stort under våren -sommaren 2010 både inom mode och heminredning. Hemma hos oss kommer inte något jeans inspirerad inredning att flytta in, vi är mer kära i en mer beige, vit, svart, grå, plommon och lite dovare färgpellet.

Däremot kan man väl aldrig få för många snygga jeans, själv är jag mest sugen på lite mer baggy jeans modeller denna sommar och redan under hösten 2009 vart jag kär i odd molly snickarbyxor -" Odd Molly Blues Overall". Passade faktiskt på och handlade två par sommarjeans precis när sommaren 2009 tog slut. Ja jag vet, jag hann inte använda dom - men sommaren 2010 är här snart. Yes! & då ska de få komma ut ur garderoben. Längtar.

Ibland lyckas jag göra smarta val när jag väljer att sälja eller behålla gamla plagg. Blev jätteglad när jag röjde i vår stora garderob uppe på vinden häromdagen - hittade nämligen undanlagda gamla jeans samt två jeansskjortor, den ena är den riktigt gammal Replay den andra en Levis, båda i "rätt nyanser" och viktigast av allt - de är insvängda i midjan. Fina.

Är du intresserad av att designa dina egna jeans kan du göra det här hos SOMkomcept, besöka deras nätbutik där man via ett smart designverktyg själv väljer design på sina jeans. alt tar du dig till PUB-huset i sthlm, där SOMkomcept butiken finns.
foto: ELLE

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar