söndag, februari 14, 2010

14 februari 2010



Idag söndag är det alla hjärtans dag och vi ska fira lite själv på förmiddagen, jag tänkte bjuda min man på en stor lyxig frukost. Eftersom vi bara äter frukost tillsammans på helgerna är det extra viktigt för mig att vi tar ordentligt med tid på oss, hinner prata, kanske läsa tidningen och framför dukar upp en fin frukost meny. Gärna med flera goda pålägg, kokt ägg eller äggröra, stora koppar med te, färskt bröd och riktigt gott smör, eller min personliga favorit bregott.






Just idag ska jag dessutom göra amerikanska pannkakor med blåbär, som tillbehör väljer jag en riktigt god vaniljhonung som jag hittat nyligen. Senare i eftermiddag ska vi hem till svärmor på stor middag tillsammans med Johans bror med familj som kommer upp från Köpenhamn. Ska bli "dejligt" att få träffa deras lilla familj och framför allt längtar till efter vårt fadderbarn William.

Här är receptet som liknar det jag använder mig av ovan, tillsätt färska blåbär till receptet och pannkakorna blir perfekta. Men självklart går det också bra med frysta blåbär, tina dessa på en tallrik täckt med hushållspapper så får du bort lite av blåbärssaften. Njut.
Ha en lovely dag nu! Kram

foto: jane, bbcgoodfood & a sentimental journey

1 kommentar: