måndag, februari 15, 2010

Jon, Kate och åtta barn

Efter att varit hemma sjukskriven i 2 månader för min fotledsfraktur, skulle jag just nu kunna doktorera i "daytime tv". Många av programmen på tv dagtid är crap, men det finns faktiskt några pärlor.


Jag har fastnat för Jon, Kate plus 8. Programmet handlar om Jon och Kate från Pennsylvania, USA och deras 8 barn, ett tvillingpar + sexlingarna. I dokumentären som nu har filmats så länge att de minsta barnen har hunnit börja förskolan, får man följa med in i familjens liv. Resa med på semestern, läkarbesöken, renoveringarna & hus sökandet samt andra vardagar som i denna unika familj är allt annat är "vardag".

Kate är den mest välorganiserade Mamman i världen, det är jag nästan helt säker på, och ungarna är hur söta som helst. Programmet går i princip varje dag på kanal4, eller
Discovery travel & living som har filmat paret och alla barnen sedan sexlingarna i princip var nyfödda.




Såg att paret Heidi och Spencer Pratt även kallade Speidi (från Mtv´s -The Hills) hade klätt ut sig som Jon & Kate till Halloween 2009. Faktiskt lite humor, hahaha. Gillar Heidis tisha "team Kate".

Efter lite letande hittad jag faktiskt t-shirten, finns till salu här. Ibland måste man bara gilla det galna landet USA, dom är ju för sköna. Har du sett denna serie förresten, "nyfiken"?
foto: jane, discovery, chic,
info: alltombarn

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar