söndag, februari 28, 2010

söndag 28 februari

Idag ska vi skotta vårt garagetak, efter ett par dagars töväder har snön förvandlats från puder till blötsnö och ligger nu tung och blött. Min vita ljung går knappt att se under all snö och granen som vi tog ut på baksidan i januari syns inte alls längre.



Jag måste tvätta och stryka tvätt idag och på eftermiddagen är vi bjudna hem till min söta Mamma på en 3 rätters middag. Jag tror att det ska bli en överraskning för mig eftersom jag har min namnsdag i veckan som kommer. Hon är så gullig.

I mitt hemland Polen firar man namnsdagar med att träffas och äta middag eller ta en fika. Jag tycker att det är jättefin tradition och ett bra tillfälle att ses med familjen. Det ska bli jättehärligt att få komma hem till min Mamma, vi har nämligen inte sett sedan julafton så jag nu längtar jättemycket efter att ses. Nu ska vi ha en mysig söndag. Kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar