tisdag, februari 09, 2010

kabel projektet

Jag har alltid gillat bra design men för mig är funktionen samtidigt väldigt viktigt, såg detta fina pyssel hos bloggerskan ungtblod och förälskade mig i hur hon hade smyckat en ful elsladd med fina träkulor. Enda kruxet är väl kanske att man då måste byta ut själva stickkontakten, för hur annars får man på alla kulor (hahaa)? Men det kan det ju vara värt när resultatet är så fint.





Jag funderar på att köpa contaktboxen, som är en emaljerad plåtbox med specialtillverkad grenkontakt med 6st uttag därifrån man kan koppa in sina laddare. Själv tänkte jag köpa denna för att lösa ett kabelproblem som vi har min mans kontor uppe på vinden. Där finns det så mycket som kräver el och idag finns inte bara 1 utan kanske 3st grenkontakter, som ibland blir synliga. Tanken är att jag ska trolla bort dessa och ersätta med 3st fina boxar som t om kan få stå framme.

Slutligen vill jag ha med en bild på lampan IKEA PS Svarva, gillar båda varianterna golv-och bordslampan, de skulle gärna få flytta hem till mig på vinden.
Ha en fin tisdag, kram.

foto: jane, bluebox, ikea & ungtblod

2 kommentarer:

  1. Hej Jane!

    Ja, den blusen och sen vårjackan är det enda jag ska spana in. Men dom säljs inte än...! Jag måste liksom inte ha allt, det finns några få Mollysar som jag gillar. Inga med "mönster". Det enkla är mer jag.

    Hälsn, Mirva

    SvaraRadera
  2. Hej Mirva!
    Jag gillar också nästa bara de Odd Molly plaggen som ej har för mycket mönster, just nu håller jag på shoppa en Hearted Tunic i Chalk. Vilken strlk har du valt i din?

    Annars är mina stora favoriter i garderoben, Fields of Lace i Puder & Berry Dress, den svårfunna vita som jag fick hem i förra veckan.
    kram J

    SvaraRadera