onsdag, februari 24, 2010

bokrean 2010



I morgon den 24 februari startar den efterlängtade bokrean, vi älskar böcker och har ett bibliotek fyllt med kriminaldeckare, romaner, kokböcker, mode- och inredningsböcker. Nu ska jag börja handla min stora nya favorit - biografier. Vill passa på att rekommendera biografin - Livet med min syster Madonna, av Christopher Ciccone, pris 41kr.



Några av mina favoriter som finns med på inköpslistan är

Kokböcker
Per mobergs - scenen, livet och konsten att laga mat - gillar hans matlagningsprogram
Helene Johansson - Bröd från Brunkebergs bageri - som jag skrev om tidigare
Leila Lindholm - Leilas middagstips - ingen slår Leila på fingrarna i matlagning

Deckare
Dennis Lehane - Patient 67 (boken bakom filmen Shutter Island) - jag ska se filmen innan jag läser boken för så rekommenderar alla fimkritiker att man ska göra för bästa behållning.

Lars Kepler - Hypnotisören
Liza Marklund - En plats i Solen

Pyssel
Sussane Zacke - Betong, en gjuten hobby - ska bli ett sommarprojekt
Anne Cathrine Hagen -Gamla möbler får nytt liv - och ett till sommarprojekt

Biografier
Herman Lindqvist - Madame de Pompadour - vart ännu mer nyfiken på denna kvinnas märkliga liv och öde efter att ha sett Sofia Coppolas film om Marie Antoinette.

tavla: av Johan Patricny

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar