fredag, februari 05, 2010

fredag igen

Och även denna helg har vi gäster på lördagen, ska bli jätteroligt att få hänga med vår bästa vän från Prag som kommer upp med flickvän. Menyn är redan klar, till förrätt gör jag grillad sparris, pata negra med hyvlad parmesanost, huvudrätt blir min version av danska stjerneskud, till efterrätt blir det Leilas citronpaj med hallonmaräng.





Jag vart sugen på att testa laga stjerneskud efter att ha tittat på "halv åtta hos mig" igår kväll, där tillagades denna danska förrätt på ganska traditionellt vis, som ett smörrebröd med rödspätta på två sätt med sparris, rom och räkor. Såg otroligt gott ut, ska bli kul att provalaga. Men jag väljer att göra om receptet lite och gör en panerad rödspätta med citron romsås, färska räkor och kräftor med hasselbackspotatis. Mums.

Läste att nästa vecka är
Linda Bergling Mamma till systrarna Hannah och Magdalena Graafs med i halv åtta hos mig. Hm intressant.
foto: mycolombianrecipes, tasteline

2 kommentarer:

  1. Oj vad det ser gott ut, nu blev jag minsann hungrig. Tack för kommentaren hos mig också! Du får gärna länka till mig om du har lust och vill du lägga upp vår webshop bland dina shopping kategorier är det också ok! kram & trevlig helg

    SvaraRadera
  2. Hej Jane,
    Nope, jag har inte handlat nåt fr kollektionen som släpptes idag, tror inte att jag ska göra det heller, finns inget som jag vill ha/behöver :-D Jag har haft Odd Molly Nylon Parker i almost black och i Chocolate (båda har jag sålt för närmare 3000:- kr/st!) men då var det inget REA-pris för de kostade ju bara 1999:- /st i höstas.

    KRAM!

    SvaraRadera