torsdag, februari 04, 2010

roomservice säsong 16

Har läst både i press och på nätet att många tittare är besvikna på den nya säsongens Roomservice som startade den 13 januari 2010. Personligen tycker jag att de programmen som hitintills visats är lite ojämna i kvalitén, speciellt när jag tittar på vilka lösningar som inredarna väljer till sina projekt. Gillar inte känslan av att en del beslut känns budget.





Att te x välja och göra om en trädgård åt en familj med hjälp av påkostade blommor & grönska, samtidigt som man väljer att plantera i målade gummidäck & oljefat går bort för mig. Gillar inte den här typen av estetik alls, ush. Varför väljer då inte inredarna att t ex undervisa tittarna, hur man enkelt själv kan tillverka krukor, fågelbad och t om möbler till trädgården i exempelvis materialet betong?


Annars är det för mig ok att inredningen inomhus inte ser för "snäll ut", kataloghem och gamla lösningar är inget för mig. Från avsnittet där sommarhuset på Ingarö gjordes om, gillar jag Jannikas uteplats och inredningsdetaljerna som inredaren Linda valde till vardagsrummet. Speciellt förtjust blev jag i lampan Tophat från By Rydéns. Denna version av den vanliga bordslampan är dock 170cm hög och står på golvet. Tror att denna skulle passa bra till min drömfåtölj.
foto: byrydens, roomservice

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar