onsdag, februari 03, 2010

inspiration till tvättstugan

Som jag skrev tidigare ska jag göra om lite i min tvättstuga, där finns idag tvättmaskin, torktumlare, en fin bänkskiva och en liten ho. Vi är speciellt nöjda med golvet som är i fint terrakotta klinker och vita väggarna. Men i övrigt är tvättstugan lite tråkig. Därför har jag köpt fina gråa tvättsymboler från vimsadekor som jag ska fästa på väggen i tvättstugan och på dörren.



Varje gång vi åker till Ikea handlar jag deras prisvärda trägalgar, för endast 49 kr får man 8 st riktigt fina och bra galgar. Dessa är inte bara snygga, de är också snälla mot dina kläder. Mjuka plastgalgar eller ännu värre metallgalgar från kemtvätten är inget för dina plagg som du är rädd om. Har även handlat korgarna och tvättsäcken, samt förvaringsburkar för tvättmedel, tänkte köpa och hänga upp en vit trähylla och en påse gammaldags klädnypor.



1. bumerang galge, Ikea 49kr/ 8st
2.
gammaldags klädnypor, Annorlunda Ting 95kr/25st
3.
strykbräda tvätta i trä, Ikea 499kr
4. konsol hylla ekby järpen, Ikea 167kr
5. korg bastant, Ikea 139kr
6. byx/kjol galge, Ikea 9kr /st
7. skubb tvättsäck, Ikea 149kr
tvättsymboler, Vimsadekor 320kr /10st

foto: ikea, vimsadekor, annorlunda ting

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar