tisdag, februari 09, 2010

twilight & new moon

För två helger sedan såg jag äntligen filmen Twilight och New Moon, har länge undrat över framgångarna (läs; ibland hysterin) för dessa två filmer utan att riktigt förstå vad det hela handlar om. Efter att ha sett båda filmerna kan jag ärligt säga att de faktiskt är mycket bättre än vad jag förväntade mig.



Känns som att detta är det klassiska dramat, flicka möte pojke -de blir kära, pojken är speciell, flickan får problem, pojken får problem -drama uppstår.

JAG har inga problem med att det handlar om vampyrer och att lite magiska händelser förekommer titt-som-tätt. Gillar denna genre av film, sen är det kanske också så att den galna uppmärksamheten beror på den förälskade fanskaran som avgudar Robert Pattinsson
, ja så tror jag. Filmen är bra men inte världsomvändande, men då har jag förstås inte läst böckerna som enligt många är, som oftast - mycket bättre än filmen.



foto: jane & imbd

4 kommentarer:

  1. Hej Jane,

    Ja, men de internationella sajterna släpper kollektionen alltid olika datum än här i Sverige. I Sverige släpptes det ju en del i fredags så jag antar att det dröjer ett par veckor innan det är dags för nästa omgång.

    Menar du snickarbyxorna med överdel? Jag tror inte att jag kommer i dem :-D

    Jag hade strl 4 i min Hearted Tunic little lilac och tuttarna kom knappt i den. Den fick noppor efter 1:a tvätten så jag sålde den bums!

    Kram M

    SvaraRadera
  2. oj! jaha var din 4 för liten för dig, hm då kanske jag kommer att få samma problem över brösten jag också. Har ju d-kupa idag. Men med den pågående viktnedgg kanske kanske. Äsh skit samma jag vill verkligen har min Hearted Tunic. :-) får väl göra som du och sälja den om den inte fungerar/noppar. Vad sålde du din för minns du?

    Ja exakt, overallen heter 186 Blues overall

    Kul hursomhelst att du också gillar 261 fullsize Remix blouse, kram

    SvaraRadera
  3. Jane: Grattis! Har du gått ner mycket? Jag sålde min tunika för runt 1900:- kr, om jag minns rätt.
    KRAM Starmama

    SvaraRadera