torsdag, februari 11, 2010

lisa bengtsson hos bemz

Här kommer ett till intressant samarbete, det är den duktiga designen Lisa Bengtsson som har formgivit nya mönster, Baronessa & Sir Harald som f om nu finns som överdrag hos den braiga butiken Bemz.




Denna unga designer har varit väldigt produktiv och designat allt från porslin, tapeter till textil. Ni som har läst min blogg en stund vet att jag definitivt lutar mer åt en ljusare färgskala och är rätt försiktig med mönster hemma hos oss.

Men mycket att det Lisa gör är så fint, så jag skulle kunna tänka om och låta hennes något av hennes mönster flytta hem till oss, gillar te x utseendet på fåtöljen med tyget Mademoiselle som jag såg på Formex 2008, från
Mario.
Läs om de övriga designers, bl a finns Stig Lindberg mönster som Bemz överdrag. Fint.

Jag om min man funderar fortfarande på vilket överdrag vi ska handla hem till mina två Nikkala soffor från Bemz, vet inte om jag ska "våga" och handla en annan färg än vitt?!
foto: jane, bemz, trendenser

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar